VER MENSAJES NUEVOS DE TODOS LOS FOROS

NOTICIAS ACTUALIZADAS DE MAESTROS25

PÁGINA PRINCIPAL DE MAESTROS25


Seguir

NORMA FUNDAMENTAL DEL FORO: "Se ruega mantenga siempre un lenguaje moderado. No se admiten mensajes que ofendan a personas o instituciones"

"Por favor, no abuse de las mayúsculas e intente utilizar una expresión y ortografía correctas"

Maestros25 en INSTAGRAM

Páginas: [1]   Ir Abajo
Imprimir
Autor Tema: necesito ayuda!!!!  (Leído 2479 veces)
0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.
carmenjurado12
  

Nuev@

Desconectado Desconectado
Registro:23/Feb/2013~12:52
Mensajes: 4
 
« : 07/May/2013~22:10 »


Necesito urgentemente algunos supuestos de inglés para la oposición, no encuentro nada por ningún sitio.Gracias.
En línea
maryoc
  

Pata Negra
*
Desconectado Desconectado
Sexo: Femenino
Registro:06/Mar/2009~10:17
Ubicación: en el lugar más caluroso de Andalucía!!
Mensajes: 2.889
www.aprendaaquererlos.weebly.com WWW
 
« Respuesta #1 : 08/May/2013~19:09 »

Carmen, yo no estoy opositando, pero mi compañera del colegio de inglés ha fotocopiado un libro de MAD de supuestos prácticos. En internet lo venden por 20 euros. No puedo ayudarte en nada más, pero sí desearte muchísima suerte!
En línea

Sólo los usuarios registrados pueden ver los Links.
Register or Login


Sólo los usuarios registrados pueden ver los Links.
Register or Login
www.aprendaaquererlos.weebly.com
espeteacher
  

Iniciad@
*
Desconectado Desconectado
Registro:28/Oct/2012~22:57
Mensajes: 32
 
« Respuesta #2 : 14/May/2013~20:29 »

Tengo este que hice cuando preparé la oposición hace algunos años. Solamente está la parte práctica, le falta la introducción con la legislación. Tengo que mirar a ver si te encuentro alguno más.   Sólo los usuarios registrados pueden ver los Links.
Register or Login
http://espemoreno.blogspot.com.es/2012/06/how-can-dictations-as-one-basic.html


En línea
espeteacher
  

Iniciad@
*
Desconectado Desconectado
Registro:28/Oct/2012~22:57
Mensajes: 32
 
« Respuesta #3 : 14/May/2013~20:38 »

Se me ocurre que en el blog en "Classroom ideas", en Etiquetas, hay juegos y actividades que sirven no solamente para los niños de infantil y que te podrían salir perfectamente en un supuesto. Por ejemplo ¿qué juegos prepararías para enseñar el alfabeto?
Sólo los usuarios registrados pueden ver los Links.
Register or Login
http://espemoreno.blogspot.com.es/
En línea
espeteacher
  

Iniciad@
*
Desconectado Desconectado
Registro:28/Oct/2012~22:57
Mensajes: 32
 
« Respuesta #4 : 14/May/2013~20:47 »

Igual os molesta que ésto sea demasiado largo. Podéis eliminarlo si lo estimáis oportuno. Tengo algunas cosillas más. Si estás interesada pásame tu correo y te lo mando.

TEACHING MIXED ABILITY CLASSES

________________________________________

This is a very common problem. Most, if not all, language classes contain students of mixed abilities. This happens for a number of reasons, but mainly because of different learning styles, different learning speeds, variations in motivation and, very frequently, as a result of logistic decisions. Very often the teacher is faced with a class with two or more distinct levels of ability and has to tackle the problem of how to meet the needs of everyone in the class. Naturally, this is not an easy problem to solve and it would be wrong to suggest that there are any simple solutions. A fundamental step, however, is to talk to the class about the situation and to present it to them as a normal situation and one that the class as a whole has to deal with. This is probably best done in the mother tongue of the students. As most of the solutions to the problem depend on cooperation between the members of the class, it is essential to stress the need for teamwork and for the class to use English whenever possible in classroom communication.
 
The use of pair and group work is essential if you are to involve all the members of the class. A fundamental technique here is the use of questionnaires and interviews. By pairing off weaker and stronger students and involving both in the preparation and implementation of the questionnaire you should ensure maximum participation of all the students. You can then get the weaker students to interview the stronger ones and vice-versa. Of course, this may be frustrating for the stronger ones, but if they are able to see their role as that of “helper” or even mentor, it may also have a positive effect.
 
A second area of activity that can be productive in mixed ability classes is project work. Again, this can work successfully using mixed groups where the stronger help the weaker, but another approach is to form groups that are at approximately the same level and assign different tasks that are appropriate to the level of each group. By adjusting the complexity of the task, you can ensure that each group has a task that it can carry out successfully, thereby providing the correct level of challenge for the higher level students and not demotivating the weaker ones.
 
A third area is that of homework. If you set the whole class the same homework task irrespective of level, then you will have to expect very mixed results.  As with progress tests, the purpose of homework should be to consolidate class work. To this end, giving weaker students less demanding tasks can help both to motivate them and to give them further practice in areas of the language which they have not yet mastered. Assigning more challenging tasks to the stronger students in the group should ensure that they remain motivated and continue to make progress. It is more work for the teacher but, ultimately, it should produce results.
En línea
Páginas: [1]   Ir Arriba
Imprimir
Ir a:  


Notas: Se ruega mantenga siempre un lenguaje moderado. No se admiten mensajes que ofendan a personas o instituciones.
-El Webmaster de la página no se hace responsable de las opiniones vertidas en el foro

-Puede contactar con el Webmaster en el email: cmgamez1@gmail.com
Política de cookies
Clausula de exención de responsabilidad